|
Problemen met downloaden van software vanaf
de Visiria-site
Vraag:
Wanneer ik een programma wil installeren krijg ik steeds de volgende
foutmelding: "The setup files are corrupted. Please obtain a new copy of
the program.". Ik heb het programma meerdere keren opnieuw gedownload, ook
van verschillende alternatieve download locaties, maar de foutmelding
blijft maar terugkomen. Hoe kan ik dit probleem oplossen?
Antwoord 1:
Wanneer u de foutmelding krijgt dat bestanden corrupt zijn, dan is de
oorzaak daarvan meestal dat de verbinding met de server tijdens het
downloaden is verbroken, terwijl de browser denkt dat het bestand volledig
gedownload is (omdat er geen nieuwe data meer binnenkomt). Indien het
bestand daarna nogmaals wordt gedownload, herkent de browser de
bestandsnaam en ziet hij dat hij datzelfde bestand al heeft gedownload en
dat het nog in de cache staat en neemt de corrupte versie. Daardoor blijft
de foutmelding terugkomen, zelfs al kiest u voor een alternatieve download
locatie.
Om het probleem op te lossen moet u de cache van uw browser legen (oftewel
wissen) en dan opnieuw het bestand proberen te downloaden. Dan zal de
browser het bestand daadwerkelijk opnieuw van internet (moeten) downloaden
in plaats van uit de cache op de harde schijf.
Om de cache van de browser Internet Explorer te legen klikt u in
het menu Extra (bovenaan het scherm) op de optie Internet-opties...
Vervolgens klikt u op Bestanden verwijderen... (middenin het
venster) en ten slotte twee keer op OK.
Om de cache van de browser Mozilla Firefox te legen klikt u in het
menu Extra (bovenaan het scherm) op de optie Opties...
Vervolgens klikt u op Privacy en daarna bij Buffer op de
knop Wissen en ten slotte op OK.
Hoewel het niet nodig is bij alle browsers kan het geen kwaad om de
browser opnieuw te starten na het legen van de cache.
Antwoord 2:
Het kan zijn dat u een programma probeert te downloaden vanaf een computer
in een netwerk. Uw netwerk wordt wellicht beheerd door een
systeembeheerder. De instellingen die de systeembeheerder bepaalt, kunnen
van invloed zijn op het downloaden van programma's. Vraag uw
systeembeheerder of het zonder problemen mogelijk is om programma's van
het Internet te downloaden.
Indien de bovenstaande antwoorden niet afdoende zijn, stuurt u dan even
een
e-mail naar Visiria. Dan zoeken we samen naar een andere oplossing.
| |